WDP og Butter gør alvor af tilnærmelserne

Bureauerne går sammen

Først bliver man forlovet, så bliver man gift!

Sådan går det i hvert fald for WDP og Butter Agency. For et år siden gik man i luften med et forpligtende strategisk partnerskab og flyttede også under samme tag. To kontrastfyldte bureauer i fælles front med en ambition om at tilbyde markedet både stærk kreativitet, stor brandstrategisk erfaring og produktionel nytænkning.

Det har vist sig at være et rigtig godt match, så nu tager man så næste skridt i en fuld sammenlægning, og det betyder helt konkret at WDP og Butter får fælles navn: WDP. Butter’s administrerende direktør og ejer Anne Sophie Lange tiltræder stillingen som Chief Commercial Officer og partner i WDP, sammen med resten af den nuværende partnerkreds (CEO Henrik Juul, Managing Partner Kim Jong Andersen (tidl. CCO), COO Morten Sune Jonas og Creative Directors Lasse Hinke og Rasmus Petersen).

“Beslutningen var ikke svær at tage” siger Anne Sophie Lange, og begrunder det med hun altid har haft en dyb faglig respekt for WDP, som kun er vokset stødt gennem det sidste år med projekter sammen. “Det blev meget tydeligt for mig, at vores forskelligheder er vores mystiske superkraft. Fra persongalleri til kompetencer og kunder. Det er tid til forandring, og dét elsker jeg. Jeg dvæler ikke ved nostalgi. Dét sagt, er jeg da vildt stolt over hvad vi har opnået på Butter de sidste 7 år. Ligesom jeg er stolt over tilbuddet fra WDP. Mit dygtige team flytter med, og det er det vigtigste, men Butter navnet må vi sige farvel til, og det er helt ok. Vi har store planer for fremtiden sammen, og jeg er egentlig mest af alt bare sulten på mere og totalt klar på at komme rigtigt i gang, stadig med Butter i blodet men nu med WDP i min e-mail signatur og langt flere muskler sammen.”

WDP er et brand konsulentbureau bestående udelukkende af senior kompetencer. Man har bygget og vækstet mærker siden 1973 både BTC og BTB, står bag nogle af Danmarks mest opsigtsvækkende, anerkendte kampagner og mærkevare-cases, og har vel danmarksrekorden i lange kunderelationer, bl.a. som lead bureau for Tuborg i mere 50 år og KiMs i 35 år.

Kan man kalde Butter et friskt pust til WDP?

“Bestemt, men også mere end dét. Med en verden i forandring, flytter vi os selvfølgelig også. Men bl.a. indenfor AI, brand activation og filmproduktion har Butter et setup, som passer til vores mindset og kunder. Anne Sophie er også en profil, som vi tror på, kan være med til at føre bureauet i en interessant retning, med lige dele energi og faglighed. Vi glæder os til at tage hul på fremtiden, og har jo lært hinanden godt at kende nu, så at dele både bord og CVR-nummer er et naturligt næste step. WDP bygger på originalitet og originaler, og dem er vi blevet lidt flere af nu”, fortæller Henrik Juul.

Seneste nyheder

Work
Date
Ny kampagne for Lunar
News
Date