Nytårsaften 2023 annoncerede HM Dronning Magrethe 2, at hun ville abdicere. Dermed stod det klart, at der blot 14 dage senere ville finde en stor fejring af Danmarks nye kongepar sted. Selvfølgelig skulle Danmarks to største ølmærker, Carlsberg og Tuborg, der i årtier har været Kongelig Hofleverandører, tage del i den fejring. For første gang i historien skulle de to mærker stå side om side i fejringen af det nye Kongepar.
Den historiske begivenhed blev markeret med store outdoors, på sociale medier og i bagsideannoncer i alle store danske aviser og blade – og for flere af bladenes vedkommende var det første gang i historien, at bagsiden blev dedikeret til en annoncør . Tilmed blev der udviklet et specialbryg i gave til hoffet i nyt design og indpakning, og folket skulle også mærke fejringen med et limited edition specialdesign til Carlsberg Pilsner og Grøn Tuborg, hvor ikke mindre end 19 millioner flasker blev sendt på gaden. Dertil blev lastbiler folieret og en særlig hestevogn blev designet til dagen, så gaven kunne leveres til Hoffet med stil.
De store danske medier omtalte og roste kampagnen. PR-værdien er samlet anslået til mere end 330 tusinde Euro, og performance på sociale medier var rekordhøj på en række parametre. I sandhed en kampagne med et kongeligt resultat.
En ære!
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024