Jo ældre vi bliver, desto sværere bliver det at finde tid til vennerne. Aftaler ender ofte som aflysninger, og den tid, vi før tilbragte sammen, bliver nu opslugt af karriere, familieliv, hækklipning og andre hverdagspligter. Derfor ville Tuborg Classic – med afsæt i en overraskende BTL-aktivering og kunstig intelligens – hjælpe med at samle vennerne igen.
I en tid hvor nye teknologier og kunstig intelligens fylder mere og mere, ønsker Tuborg Classic at minde danskerne om værdien af rigtige venner og ægte venskaber. Pakket ind som et ironisk – og lettere dystopisk – reklamefremstød for den fiktive virksomhed Cyborg Technologogies, er det gennem ny kloningsteknologi nu muligt at erstatte venner med en kunstig Buddy Double, der modsat vennerne aldrig melder afbud. Budskabet er selvfølgelig det stik modsatte – nemlig at vennerne burde ringe til deres ven, der helt sikkert også savner dem. For ligesom Tuborg Classic er der intet, der slår den ægte vare.
Ud over point of sales er kampagnens primære omdrejningspunkt bagsiden på 3 mio. Tuborg Classic dåser. Opbygget som en fristende reklame for The Buddy Double opfordres brugerne til at klone deres ven ved at scanne QR koden på dåsen, som leder til promofilmen. Filmen er 100% AI skabt, ikke fordi det var hurtigere eller billigere, men fordi AI i dette tilfælde giver budskabsmæssigt mening, når valget mellem det ægte og det uægte holdes direkte op imod hinanden.
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024