Det er vist kun Tuborg, der kan slippe af sted med at lave et landsdækkende lotteri på nationalt tv hver fredag i maj måned. Så det gjorde vi. Lotto-kuglerne i den specialbyggede trækningsmaskine var iskolde Tuborg-dåser, og adgangsbilletten var koden under dåseåbneren, der kunne veksles til en lodseddel på ølotteri.dk.
Trækningen, der blev foretaget af bryggerhesten Otto og kommenteret af Svend Gehrs, var ca. 2 minutters lange reklamefilm i primetime.
Og det virkede
34.000 lodsedler blev indløst i Ølotteriet
På tværs af de fire brands oplevede Tuborg et salgsløft på 45% – heraf blev salget fordoblet på Guld Tuborg, mens salget af Tuborg Classic og Grøn Tuborg blev løftet med 25%
+1.145.000 unikke brugere så kampagneindholdet
+311.000 unikke brugere interagerede med kampagneindholdet gennem 684.500 interaktioner
+713.000 videovisninger på 3 sekunder eller mere.
+157.500 videovisninger på 30 sekunder eller mere, og +99.900 videovisninger på 95% af videoens længde eller mere
Hvis du vil høre mere om øl, bryggerheste og ekstraordinære resultater,
så værsåhestesko og ring til Morten Jonas på +4522655213