Virksomheden bag de kendte og elskede mærkevarer Yankie Bar, Guld Barre, Kæmpe Skildpadde, Guld Karameller og Pingvin var udfordret af store internationale aktører og havde behov for at nytænke sin position og forbrugerkommunikation for at fastholde relevansen blandt forbrugerne og forblive hele Danmarks foretrukne chokolademærke.

 
 
 

Noget skulle
der ske

Indsatserne omfattede en fokuseret produktstrategi, hvor:

  • Toms Guld Barre blev et af lokomotiverne, der skulle trække de øvrige produkt brands.
  • Toms Guld Barre 80-90g blev relanceret.
  • En positioneringskampagne skulle styrke mærket og understrege danskheden ved at opfordre danskerne til at huske hyggen.

 

 
 
 

Husk hyggen

Krimibogsforfatter Jan Krabbe hjælper os alle med at huske hyggen på TV, YouTube, Facebook, i biografen mm. ved at fortælle piv-uhyggelige historier, der altid ender hyggeligt - og med Toms.

Piv-uhyggelige resultater

Danskerne har taget godt imod Toms nye kommunikationsunivers.

  • Danskerne har interageret 3,1 mio. gange med kampagnen på Facebook.
  • Videovisningerne har resulteret i hele 13.000 timer med Toms mærket.
  • Kampagnen har nået ud til godt 2,5 mio. unikke personer på Facebook.

Og Toms har oplevet en betydelig fremgang:

  • Fra januar til juli 2016 har Toms løftet salget med tocifrede vækstrater i et stabilt marked.
 
 
 
 
 
 
 

”Kampagnen har været en stor succes for Toms mærket. Vi har fået et kommunikationsunivers, der fungerer godt på tværs af medier. Vores forbrugere har taget fantastisk godt imod det og i den grad vist involvering bl.a. på de sociale medier. Dertil har universet været en medvirkende faktor til at løfte resultaterne for Toms mærket.”

 

Lone Lyng Andersen
Marketingdirektør, Toms Gruppen

 

Der er flere gode resultater, hvor de kommer fra.
Kontakt Morten Jonas på telefon +4522655213.