Reklamekampagnen med Finn & Jacob har siden slut firserne handlet om Finns genvordigheder med at udtale ”Squash”. I 2015 lancerede Tuborg en butikspromotion, som også spillede på det mærkværdige produktnavn: En squash i Squashen.

 
 


Med Facebook markedsføring, et kort TV spot og en butikskampagne, hvor squash’erne i frugt & grønt afdelingen var blevet udstyret med Tuborg Squash banderoler, skulle danskerne lede efter en rigtig squash i kapslerne på Tuborg Squash 0,5l.

Og det virkede.

  • 12,6%   øget værdi
  • 9,2%     øget volume
  • Nr. 1.    Tuborg Squash var den bedst sælgende 0,5l variant i orange-segmentet på trods af den højeste pris pr. liter.
 
 
 
 

Hvis du vil høre mere om dårlig udtale, mærkelige grøntsager
og ekstraordinære resultater, så ring til Morten Jonas på +4522655213