I 2014 lancerede Tuborg kampagnen De Grønne Favoritter. Gennemslagskraften blev sikret gennem indhold med ølkuskene Bamse og Poulsen, der inviterede danskerne med på en leg.

Hvad kalder I jeres Grøn Tuborg? Tuborg kvitterede med reklamer, der kommenterede på forslagene, og kampagnen kulminerede med, at danskernes Grønne Favoritter –Kvajebajer, Hyggebajer, Pausepils, Tudebajer, Murerkaffe og mange flere - kunne købes i handlen.

 
 
 
 

10 millioner eksponeringer på Facebook

Kampagnemekanikken skabte en hidtil uset grad af forbrugerinvolvering med mere end 10 millioner eksponeringer på Facebook; ca. en million videoafspilninger og en viralitetsrate 29 gange højere end benchmark. Det resulterede også i fremgang på Consideration og Preference – samt fremgang på en lang række imageparametre, som normalt ikke sådan lader sig flytte.

 

Skål på det!

Tuborg oplevede en stigning på 10% i Grøn Tuborg volumen - efter tre år med stort fald i volumen og omsætning i et marked hvor handlen har rigeligt med konkurrencedygtige alternativer. 

 
 

Tænker du umiddelbart Hold-da-kæft-bajer? Så tag fat i Morten Jonas på telefon +4522655213
og hør mere om Danmarks nok mest involverende kampagne til dato.